dinsdag 8 april 2014

Boodschappennet / Grocery bag

Tot nu toe heb ik geen behoefte gehad om een tas te haken.
Ik heb een handtas en daar heb ik genoeg aan.
Maar een zelfgehaakt boodschappennet, dat leek me wel iets. Je kunt het opgevouwen meenemen in je handtas in plaats van een plastic tasje.
Op de website van Elisabeth Andrée, About Crochet, zag ik een gehaakt boodschappennet. Ze had er een beschrijving bijgevoegd en voor ik het wist had ik een restje katoen en een haaknaald gepakt en begon ik te haken.
Until now I have not had the need for a crocheted (hand)bag or purse.
I have a purse and that is enough for me.
But a grocery bag crocheted by myself, that was a thing I liked to have. You can fold it and take it with you in your purse in stead of a plastic bag.
Recently I saw a crocheted grocery bag on Elisabeth Andrée’s weblog About Crochet.
She had added instructions and before I knew it I had grabbed a hook and some left over yarn to try this bag out.



Het is prettig haken als iemand anders het denkwerk al heeft verricht! Ik zou heel anders begonnen zijn, met het risico dat het geheel niet goed uitgekomen zou zijn.
Andrée’s patroon is duidelijk en makkelijk uit te voeren.
It is nice when someone else has already thought out how to make an item. Personally I would have started this project differently, with the risk that it would not have turned out well.
Andrée’s pattern is clear and easy to follow.




Alleen had ik niet genoeg groene katoen. Ik moest dus verder met een andere kleur. Maar ik had mij niet gerealiseerd dat ik de zijkanten nu met geel aan elkaar moest haken.
Ondanks dat vind ik dat dit boodschappennet er goed uitziet.
In het algemeen rekt een gehaakt net als dit meer uit dan je zou verwachten. Maak het dus niet te lang!

Unfortunately I did not have enough of the green yarn so I had to add another color. I had not realized that I would have to close the sides with the yellow yarn.
But I like the way this bag turned out.
In general a bag like this stretches more than you would expect. So don’t make it too long!

••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••

2 opmerkingen:

  1. Hallo Estella,
    De tas van jou is ook leuk geworden zeg, lekkere kleurtjes ook! Ik hoop dat je het met plezier gaat gebruiken.
    Fijne dag en groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het was echt een impulsief project. Als ik er ietsje langer over had nagedacht, dan had ik dat groen niet gebruikt! Een beetje te heftig met dat geel. Maar als boodschappennet toch wel okee.
      Nog bedankt voor je uitleg.
      Groetjes, Estella

      Verwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...