woensdag 23 april 2014

Nog een boodschappennet / Another grocery bag


Een dag te laat lees ik dat 22 april Dag van de Aarde (International Earth Day) is. ‘Op deze dag wordt op positieve wijze aandacht gevraagd voor de wereldproblematiek rondom natuur, milieu en klimaatverandering,’ volgens de website beleven.org.
Een goede gelegenheid om de aandacht te vestigen op gehaakte boodschappennetten!
Ik had één boodschappennet gehaakt, nu wilde ik nog een gehaakt boodschappennet hebben, want ik heb meestal meer boodschappen dan er in één boodschappennet passen.
Maar ik wilde een ander patroon uitproberen. Na lang zoeken koos ik het patroon van Haley Waxberg. Met de veranderingen van Stephanie, omdat het anders wel een heel klein boodschappennetje wordt.
Het is ook een makkelijk en snel patroon, net als dat van Elisabeth Andrée, maar ondanks de veranderingen toch een beetje aan de kleine kant.
One day too late I read that April 22nd is chosen to be International Earth Day. ‘Earth Day 1970 capitalized on the emerging consciousness, channeling the energy of the anti-war protest movement and putting environmental concerns front and center,’ according to the Earth Day website.
A good opportunity to focus attention on crocheted grocery bags!
Since I had crocheted one grocery bag I wanted another one, because I always have more groceries than fit in one bag.
But I wanted to try a different pattern. After a long search I choose this pattern by Haley Waxberg. With the modifications by Stephanie, other ways it would be a very small bag.
This is also a fast and easy pattern, like the one by Elisabeth Andrée, although despite the modifications still rather small.


••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••

2 opmerkingen:

  1. Mooi boodschappennetje!
    Ik heb ook altijd een tasje in mijn schoudertas, maar als fervent haakster zou ik eigenlijk een gehaakt exemplaar moeten hebben zoals deze ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Natuurlijk, Angélique!
      Je hebt vast nog wel ergens een bolletje katoen liggen.
      En ik denk dat je zo’n netje ook zonder patroon zou kunnen haken.
      (Met patronen kun je ook in de fout gaan, zoals met het patroon van The Purl Bee of Purl Soho).
      Veel succes en bedankt!
      Groetjes, Estella

      Verwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...