dinsdag 12 augustus 2014

Armbanden / Bangles

Een paar weken geleden, toen het zo warm was en we veel televisie keken om op de hoogte te blijven van de treurige gebeurtenissen in Oost-Oekraïne, zocht ik iets kleins om te haken.
Ik haak altijd als ik televisie kijk. Van alleen televisie kijken word ik ongedurig: heb ik daar wel tijd voor, moet er niet iets dringends gedaan worden?
Ik haakte, geïnspireerd door Anette van het weblog Lebenslustiger vier armbanden van textielgaren.
Ik maakte ze smaller, omdat de brede armbanden zoals Anette ze maakte, op dat moment veel te warm waren om te dragen.
Ik haakte 18 lossen met haaknaald 9mm, de eerste toer, vasten in beide lussen, met haaknaald 10mm en daarna de tweede toer, vasten in de achterste lus, weer met haaknaald 9mm.
Simpel en stijlvol!


A couple of weeks ago, when the weather was hot and we in the Netherlands were watching television a lot to follow the developments of the sad things that happened in Eastern Ukraine, I wanted to crochet some small items.
I like to crochet when I am watching tv. Just watching tv makes me restless: do I have the time to watch, is there not something that has to be done?
I had seen nice bangles using textile yarn, by Anette aka Lebenslustiger, so I decided to make some too.
I made them narrower, because the broader ones like Anette’s were at that time too uncomfortable to wear.
I started with 18 chains using a 9mm hook, then for the first row, single crochet through both loops, I used a 10mm hook. For the second row, single crochet in the back loops, I turned to the 9mm hook again.
Simple and stylish!

••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••

2 opmerkingen:

  1. great !
    Greetings from Poland :)
    Katarzyna


    www.sajuki.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Thank you, Katarzyna.
    Greetings from the Netherlands :)
    Estella

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...