woensdag 24 september 2014

Streepjesdeken / Stripey blanket

Op 21 mei 2014 schreef ik over een paar projecten waaraan ik werkte.
Ondertussen is de streepjesdeken af. Het idee is afkomstig van de Ribbon Afghan van Olivia Rainsford.
Ik heb alleen niet twee, maar een toer per kleur gehaakt. Het streepjespatroon creëerde ik met de random stripes generator en wanneer een kleur op was, sloeg ik die gewoon over, omdat ik geen nieuw garen wilde kopen.
Om niet al die losse draadjes af te hechten haakte ik een rand langs de lange kanten. Die vouwde ik dubbele en zette die met de matrassteek vast. Makkelijk en vlug. Leuk om te doen.
De deken is leuker geworden dan ik verwachtte. Ik heb in het begin heb ik gedacht om ‘m weer uit te halen. Toch maar niet gedaan. Gewoon doorhaken.
Omdat een deken al gauw een grote lap wordt op je schoot, liet ik ’m maar op de bank bij de televisie liggen. Ik haakte alleen als ik televisie keek. Ik kijk niet veel televisie, maar op een gegeven moment zag ik dat hij al behoorlijk lang was. De afmetingen zijn: 200 bij 105 cm. Te gebruiken over het voeteneind van je bed. Of natuurlijk als plaid op de bank, om je in te wikkelen op koude herfst- of winteravonden.









In May 21, 2014 I wrote about the projects I was working on.
Lately I finished the ribbon blanket. The idea comes from the Ribbon Afghan by Olivia Rainsford.
I changed the pattern in so far that I did crochet one row per color in stead of two. I used a random stripes generator to create the stripey pattern. And when I ran out of a color I just skipped that one, because I did not want to buy new yarn.
I only worked on it when I watched tv. I do not watch a lot, but all of a sudden I noticed that the blanket was nearly finished!
Somewhere on the web (I have forgotten where…) I found a method to avoid the weaving in of a million yarn ends: hide them in a folded edge!
I like the blanket better than I expected. The dimensions are: 200 by 105 cm. You can use a blanket like this over the foot of your bed, or of course as a throw on the couch when it gets colder.

••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••

2 opmerkingen:

  1. Mooi geworden! Dit is inderdaad zo'n heerlijk patroon om aan te werken. Krijg zin om er ook weer een te maken. ;-)
    Fijne week nog!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je! Als je haakwerk zoekt voor bij de televisie, dan is dit patroon echt ideaal.
      Dat merk ik als ik nu iets maak waarbij je veel moet tellen...
      Ik wens jou ook een fijne week!

      Verwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...