vrijdag 30 januari 2015

Nog een bankkleed / Another couch afghan

Begin 2015 nam ik een nieuw bankkleed in gebruik.
Het kleed voldoet aan de eisen die ik eraan gesteld had: het blijft netjes liggen als je erop zit of op gezeten hebt en het lijkt erop dat het vormvast is.
Maar er is toch weer iets mis mee: omdat het strak gehaakt is van 100% katoenen garen, voelt het koud aan. In de zomer zal dat ongetwijfeld een voordeel zijn, maar nu is dat eigenlijk niet fijn.
Wat nu?
Een kleed van wol is vast veel warmer, maar ik vind wol kriebelen en ik ben bang dat het net als de acryl kleden die ik eerder maakte, niet vormvast zal zijn.
Ik besloot tot een menggaren van katoen en acryl: Hawaï van Lammy Yarns.
Het is een compleet anders dan Paris van Drops: het is zacht velours-achtig.
Ik weet nog niet of ik dit mooi ga vinden, ik moet eraan wennen. Maar een kleed van Hawaï voelt vast warmer aan dan een kleed van Paris.


Early this year I finished a new couch afghan.
This new afghan behaves itself better than the old acrylic ones: it stays in place on the couch and it keeps its shape.
But there is something else wrong with it: since it has a dense structure, crocheted in a 100% cotton yarn, it feels cold. During the summer months that will be OK, but now, in winter time, it is not comfortable.
A couch afghan in wool is certainly much warmer, but I find wool scratchy and I am afraid that, like acrylic, it will not stay in shape.
I decided to try a mix of cotton and acrylic: Hawaï by Lammy Yarns. It is completely different from Drops’ Paris: it is a soft, velvety yarn.
I am not sure I like it, I have to get used to it.
But a Hawaï afghan will undoubtedly feel much warmer than a Paris afghan.

................................................................................

4 opmerkingen:

  1. ik vind het alvast een mooie kleurencombinatie !

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Bedankt!
    Ik had het garen besteld en de kleuren vallen mij ook niet tegen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat mooi dat groen! Ik heb verschillende posts van je gemist, sorry :(
    Hoop dat het goed gaat met je!
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo Andrée, leuk dat je even kwam kijken!
      Ik was niet zo actief meer op mijn blog, dus ik kan me voorstellen dat je posts had gemist.
      Ja, het gaat goed met me, alleen zo nu en dan erg moe, misschien door de winter...?
      Groetjes

      Verwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...