zaterdag 25 juli 2015

Zomerdeken af / Summer blanket finished

Een paar weken geleden liep ik een scheur op halverwege de nagel van mijn rechter wijsvinger.
Om het afscheuren van de nagel te voorkomen moest ik mijn nagel beschermen met een pleister.
Haken ging niet makkelijk meer, ik miste de gevoeligheid van de top van mijn wijsvinger.
Ik legde mijn haakwerk weg en ging me bezighouden met andere zaken die ook noodzakelijk waren, maar waar geen water aan te pas kwam, want dat maakt nagels nog zachter.

Nu is de nagel weer uitgegroeid en heb ik mijn haakwerk weer tevoorschijn gehaald, wat bij toeval samenvalt met de zomerprogrammering op de televisie. Daardoor kan ik weer wat meer haken en televisie kijken tegelijkertijd.
Hier enkele foto’s van mijn inmiddels afgemaakte zomerdeken naar een idee van Elisabeth Andrée.
Een leuk project, ik ben blij met het resultaat!
Garen: Stone Washed, Scheepjeswol; haaknaald 4,5mm.
A couple of weeks ago I got a tear halfway in the nail of my right index finger.
To prevent further tearing I had to protect my finger with a band aid.
I could hardly crochet, I missed the sensitivity that is necessary to crochet.
I put my crochet work down and attended to activities that also needed attention.

Now the nail is grown back, so I picked up crochet again.
Here some pictures of my recently finished summer blanket, inspired by Elisabeth Andrée.
This was a nice project and I am very happy with the result!
Yarn: Stone Washed, Scheepjeswol; 4.5mm hook.



....................................................................

6 opmerkingen:

  1. Prachtig! Fijn dat je weer kunt haken.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel, Sandra!
      Helaas blijven mijn nagels zwak. Ik heb nu weer een scheur in mijn rechter duimnagel...

      Verwijderen
    2. Ik houd mijn nagels nu korter.
      Dat vind ik wel minder mooi, maar het is wel praktischer.
      Dus het haken lukt wel weer.
      Dank je voor je belangstelling!

      Verwijderen
  2. Reacties
    1. Thank you, Mmatilda.
      It is relaxing to crochet long rows.

      Verwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...